Eerste clubavond na vakantie

geplaatst in: Nieuws | 0

agenda-2017-fotoclub-wijchenx

De eerste clubavond na de vakantie komt er weer aan.

Deze is zoals gewoonlijk op de 2e dinsdag van de maand en wel op 13 September.

Op de eerste clubavond laten de deelnemers van de portretavond van 5 juni 2016 de resultaten zien.

Op deze avond fotografeerden we drie modellen, Karlijn, Myrna en Lynn tegen een donkere achtergrond, een lichte achtergrond en in een strobist situatie.

Mijn voorstel is dat iedere fotograaf zelf een selectie maakt van 6 foto’s, als het kan 2 per achtergrond/situatie.

Er waren 12 fotografen.  Elja, Rob Peters, Rob Jansen, Dennis, Femke, Jolanda, Eric Breuker, Esther Otten, Henk en ik hebben hun foto’s al gedeeld met de modellen.

Twee deelnemers hebben de keuze gemaakt geen foto’s te delen.

Als de genoemde fotografen mij laten weten, wat hun selectie is, dan maak ik daar een “diavoorstelling” van die we met behulp van de beamer kunnen bekijken.

Zo een diavoorstelling zal naar schatting 5 minuten duren. Individuele foto’s kunnen eventueel  daarna ‘eruit’ gehaald worden om er wat dieper op in te gaan, indien de maker of de groep daar behoefte aan heeft.

Ik ben van plan naar de “diavoorstelling” te gebruiken om ‘leermomenten’ te identificeren, onderwerpen van gesprek over ‘portretfotografie’.  Ik zal dat voorbereiden, maar mogelijk komen er vanzelf ‘hot items’ boven water waarover de discussie kan losbranden. Ik ben zeer benieuwd.

Er zal deze avond nog meer aan bod komen. Daarover volgt nog informatie.

Tot dan!

Reacties zijn gesloten.