• Dit evenement is voorbij.

Clubavond (lagen in Photoshop)

27/09/2016 @ 20:00 - 22:00

Vaste clubavond op de 2e of 4e dinsdag van de maand.

Aanstaande dinsdag, 27 september is het eindelijk zo ver: Dan gaan we een vervolg-workshop doen over het gebruik van lagen in Photoshop. Aanvang is 20.00, eindtijd 22.00 met een korte pauze (plm 10 min.) rond 21.00.
Wat wordt er zoal behandeld?
  • Allereerst een beknopte samenvatting van layers workshop deel 1, aangezien dat al weer een jaar of wat geleden is. Een aantal van de  bijbehorende oefeningen zal ik als demonstratie laten zien. Echter niet alles, in verband met de beschikbare tijd. De oefenbestanden en de presentatie van deel 1 zijn via de bijgevoegde wetransfer-link te donwloaden.
  • Er is (beperkt) ruimte voor eventuele vragen over deel 1
  • Meer over maskers en aanpassingslagen
  • Tekst- en vorm lagen
  • Laagstijlen
  • Smart layers (slimme lagen) en smart objects
En daar houden we het voorlopig maar eens bij!
Wat heb je nodig om de workshop te kunnen volgen?
  • Basiskennis Photoshop en basiskennis van lagen, lees bijvoorbeeld eerst eens de materie van deel 1 door. Dat moet je in grote lijnen kunnen volgen. Als het je dan al duizelt, mag je je zelf afvragen of het volgen van deel 2 wel zinvol is.
  • Een laptop met daarop een werkende versie van Photoshop (versie CS5 of nieuwer).
  • De map met voorbeeldbestanden uit de wetransfer-link, gekopieerd naar een map op je laptop.
  • Een paar goede oren en ogen, een fris hoofd zal ook van pas komen!
  • Veel koffie, of een ander opwekkend middel naar eigen smaak….

Datum:
27/09/2016